“Het grootste deel van mijn groep bestaat uit jongens”, hoorde ik een docent en leermiddelenontwikkelaar kort geleden vertellen. “Ze zijn […]
Is er plek voor smartphones in een leeromgeving?
De smartphone in het onderwijs: aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant een vloek? Docent Michelle […]
Uitslag poll: 94% van de docenten ontwikkelt eigen lesmateriaal
Bijna elke docent ontwikkelt wel eens zelf lesmateriaal. Dat blijkt uit de poll van maakwerkvanonderwijs.nl. Slechts 6% geeft aan nooit […]
Mbo-scholen onduidelijk in voorlichting over baankansen
Jongeren worden door hun opleiding lang niet altijd goed geïnformeerd over hun baankansen terwijl dit wel verplicht is. Dat concluderen Jongeren […]
Motievenreflectie: Waar komt jouw leerling voor in actie?
Stel je voor, dat je regelmatig aan een leerling vraagt: ‘Waar kom jij je bed voor uit?’ En: ‘Waar sta […]
Studiekeuze mbo’ers vervroegd naar 1 april
Minister Bussemaker wil de overgang tussen het voortgezet onderwijs en het mbo verbeteren. Daarom vervroegt de minister de aanmelddatum voor […]
Lerarenregister verplicht vanaf 2017
Goede en gemotiveerde leraren maken het verschil. Daarom heeft het kabinet besloten dat leraren zich vanaf 2017 verplicht moeten registreren […]
Stage over de grens: wat levert het op?
Wanneer ik wakker word, schijnt de zon via het balkon mijn appartement in. Ik maak me klaar, loop naar buiten […]
Kwaliteitenreflectie: waar is jouw leerling goed in?
Schrijft je leerling achter ‘hier ben ik goed in’ een serie uitroeptekens !!! of een serie vraagtekens ???. Misschien wel […]
TEDxAmsterdamED 2016 | #BornToLearn
Changemakers in het onderwijs kwamen 20 april 2016 samen in Amsterdam voor het event TEDxAmsterdamED. Een dag vol inspiratie dankzij verschillende sprekers. […]