• Lesmethodes
    MBO
    Algemene vakken
    Commercie
    Entree
    Facilitair
    Handel
    Horeca, reizen, leisure
    Hout, timmer, meubel
    ICT
    Keuzedelen
    Kopopleidingen
    Logistiek
    Mediawijsheid
    Nederlands
    Niveau 2 breed
    Office 365
    Ondernemer Handel
    Orde en veiligheid
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    Toets en Examentrainers
    ZDV | Business services
    Zorg en welzijn
    HAVO/VWO
    ICT
    Mediawijsheid
    Office 365
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    VMBO
    Algemene vakken
    BWI (Bouwen, Wonen en Interieur)
    Dienstverlening en Producten
    Economie en ondernemen
    Horeca, Bakkerij en Recreatie
    ICT
    Mediawijsheid
    Office 365
    Produceren, Installeren en Energie
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    Zorg en welzijn
    PRO/VSO
    Algemene vakken
    Ik, leren en werken
    Loopbaanoriëntatie
    Mediawijsheid
    Moderne vreemde talen
    Seksuele vorming
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Zorg en welzijn
    Alle lesmethodes
    Allround
    Angerenstein
    Be Sports-Minded
    Boom Burgerschap
    Boom Nederlands voor het mbo
    BrinkmanICT
    Dienstverleningexamens
    Edu4all
    Factor-E Dienstverlening
    Factor-E HZW
    Keuzedelen mbo
    Knowhow | Business
    Leefstijl
    MAND MAximaal NeDerlands
    Mbo breed opleiden
    Opleidingen HTM
    Pitch
    Roadmap 365
    Sarphati
    Sarphati | Commercie
    Sarphati | Kopopleidingen
    Sarphati | Ondernemer Handel
    Sportexamens
    Sportitude
    Sterk niveau 2
    StruX
    Tendens
    inORDE
  • Webshop
  • Evenementen
  • Actueel
    • Blogs
    • Nieuws
  • Digitale leeromgeving
  • Goed van start
  • Mijn boom
  • 088 030 1000
  • Contact
  • Teamviewer
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
150+ keuzedelen
20+ lesmethodes voor het beroepsonderwijs
Boom beroepsonderwijs

  • Mijn boom
  • 088 030 1000
  • Contact
  • Teamviewer
  • Lesmethodes
    MBO
    Algemene vakken
    Commercie
    Entree
    Facilitair
    Handel
    Horeca, reizen, leisure
    Hout, timmer, meubel
    ICT
    Keuzedelen
    Kopopleidingen
    Logistiek
    Mediawijsheid
    Nederlands
    Niveau 2 breed
    Office 365
    Ondernemer Handel
    Orde en veiligheid
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    Toets en Examentrainers
    ZDV | Business services
    Zorg en welzijn
    HAVO/VWO
    ICT
    Mediawijsheid
    Office 365
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    VMBO
    Algemene vakken
    BWI (Bouwen, Wonen en Interieur)
    Dienstverlening en Producten
    Economie en ondernemen
    Horeca, Bakkerij en Recreatie
    ICT
    Mediawijsheid
    Office 365
    Produceren, Installeren en Energie
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Sport & Bewegen
    Zorg en welzijn
    PRO/VSO
    Algemene vakken
    Ik, leren en werken
    Loopbaanoriëntatie
    Mediawijsheid
    Moderne vreemde talen
    Seksuele vorming
    Sociaal-emotionele vaardigheden
    Zorg en welzijn
    Alle lesmethodes
    Allround
    Angerenstein
    Be Sports-Minded
    Boom Burgerschap
    Boom Nederlands voor het mbo
    BrinkmanICT
    Dienstverleningexamens
    Edu4all
    Factor-E Dienstverlening
    Factor-E HZW
    Keuzedelen mbo
    Knowhow | Business
    Leefstijl
    MAND MAximaal NeDerlands
    Mbo breed opleiden
    Opleidingen HTM
    Pitch
    Roadmap 365
    Sarphati
    Sarphati | Commercie
    Sarphati | Kopopleidingen
    Sarphati | Ondernemer Handel
    Sportexamens
    Sportitude
    Sterk niveau 2
    StruX
    Tendens
    inORDE
  • Webshop
  • Evenementen
  • Actueel
    • Blogs
    • Nieuws
  • Digitale leeromgeving
  • Goed van start

Home » Blogs » Welke sectoren zagen de meeste websitebezoekers tijdens corona?

Welke sectoren zagen de meeste websitebezoekers tijdens corona?

Arbeidstoeleiding, Professionalisering

Het consumentengedrag is sinds de uitbraak van het coronavirus in 2020 flink veranderd. Mensen gingen meer online kopen, kregen andere behoeften en aankoopprioriteiten en gingen anders met hun geld om. Verschillende winkels, zowel online als offline, hebben de crisis niet overleefd terwijl andere winkels juist floreerden. Thuiswinkel.org stelde samen met de Hoge School van Amsterdam de Corona Web Traffic Tracker op, waarin de websitebezoeken in verschillende sectoren sinds maart 2020 wordt bijgehouden.

Of de veranderingen blijvend zijn of dat alles uiteindelijk weer terugkeert naar hoe het was, is nog onduidelijk. Zeker als je de ontwikkelingen in de websitebezoeken onder de loep neemt.

Een jaar geleden

Als we kijken naar maart 2020, dan waren het vooral bedrijven die niet langer open mochten die een flinke daling in hun websitebezoekers zag. Denk hierbij aan bioscopen, restaurants, sauna’s en musea. Ook in de sectoren waarin bedrijven wel open mochten zijn, maar er toch voor kozen om tijdelijk te sluiten (pretparken, hotels, etc.), nam het websiteverkeer af.

Doordat mensen in deze tijd voor andere vervoerswegen kiezen, nam ook het websitebezoek af bij het openbaar vervoer, autoverhuurders en vliegtuigmaatschappijen.

Toch was er ook een fors aantal sectoren dat het websiteverkeer zag stijgen, zoals online drogisterijen (bezoek steeg met wel 108%!), supermarkten en maaltijdboxen.

Deze afnames blijven in april enigszins hetzelfde, al veel handwerksites, tuincentra en bouwmarkten het bezoekersaantal op hun website flink zien stijgen.

In mei verandert er het een en ander, omdat mensen weer naar de kapper mogen en rijles mogen nemen. Omdat het bij de kapper verplicht is om te reserveren, stijgt het websiteverkeer met wel 258% ten opzicht van mei 2019.

Ook in juni 2020 zien bedrijven waarbij het websitebezoek in eerste instantie flink was gedaald, hun bezoekers langzaam terugkomen. Restaurants, musea en bioscopen krabbelen weer langzaam op. De reissector blijft het zwaar hebben, met uitzondering van vakantieparken: Nederlanders gingen in eigen land op vakantie.

De eerder vertoonde pieken bij bijvoorbeeld online drogisterijen, bouwmarkten en tuincentra verdwenen weer uit het zicht. Het websitebezoek van deze sectoren ging terug naar de status quo. Terwijl de pieken zichtbaar bleven bij de sectoren handwerk, fietsenzaken, maaltijdboxen, printerinkt, speelgoed, meubels en bloemen en geschenken.

Anno nu

Anno juni 2021, meer dan een jaar nadat het virus uitbrak, zien de cijfers er weer heel anders uit. De websites van attractieparken, tuincentra en maaltijdbezorgers floreerden in deze maand ten opzichte van 2019. Terwijl het openbaar vervoer, bioscopen en sauna’s nog altijd kampt met een wat mager websitebezoek.

Natuurlijk laat deze analyse enkel de verandering in websitebezoeken zien, wat geen volledige afspiegeling is van hoe bepaalde sectoren hebben gepresteerd sinds maart 2020.

Bron: Thuiswinkel.org

handel , Retail , Sarphati

Redactie
Op boomberoepsonderwijs.nl vind je het belangrijkste nieuws over het beroepsonderwijs. Verschillende auteurs bloggen dagelijks over uiteenlopende onderwerpen, zoals nieuwe kwalificatiedossiers binnen het mbo, de nieuwe beroepsgerichte programma’s binnen het vmbo, onderwijsinnovatie, examens en het leven van een docent.

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Gerelateerde blogs

  • De chaos omarmen1 juli 2021
  • Sarphati | Retail #editie202121 april 2021
  • Kwalificatiedossiers Handel12 februari 2021
  • ‘Laait het vuur in jou ook weer op?’22 september 2020
Neem contact op
088 030 1000
klantenservice@boom.nl
Algemeen
  • Over ons
  • Onderhoud en storingen
  • Vacatures
  • Contact
  • Webshop
Voorwaarden
  • Algemene voorwaarden
  • Cookieverklaring
  • Privacy policy
  • Disclaimer
Voor docenten
  • Mijn account
  • Teamviewer
Volg ons
  • Youtube
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Onderdeel van Koninklijke Boom Uitgevers

Terug naar boven

Meldingen

×
×
×
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

×