Voor de logistiek docent is het een flinke uitdaging om de theorie in de lessen tot leven te brengen. Excursies, […]

Home » Blogs
Voor de logistiek docent is het een flinke uitdaging om de theorie in de lessen tot leven te brengen. Excursies, […]
Napoleon Bonaparte zei het al: ‘amateurs bespreken tactiek, professionals bespreken logistiek’. Het is wellicht een van de grootste kernprocessen in […]
Google is de grote concurrent van Microsoft. Dat geldt zeker op het gebied van de cloud: Google Workspace neemt het […]
Wat maakt BrinkmanICT.info bijzonder? Rob van der Ploeg vertelt hoe de lesmethode inspeelt op de snelle veranderingen in het werkveld.
Het afgelopen jaar heeft Marcel Beelen als ervaren praktijkman regelmatig zijn licht laten schijnen over waar mbo-studenten in de praktijk […]
Uitgever Heleen Kooistra vertelt over het vernieuwde Tendens en hoe dit tot stand is gekomen.
Breed opleiden wordt met het nieuwe kwalificatiedossier Business Services scholen wat makkelijker gemaakt. Alle opleidingen binnen dit dossier hebben namelijk dezelfde basiskerntaak ‘Voert taken uit binnen de zakelijke dienstverlening’.
Voor ROC Midden Nederland is dit gedeelde basisdeel niet spannend of nieuw, zij zagen vier jaar geleden al het belang van een gezamenlijke basis. Sterker nog… het dossier is nog niet breed genoeg volgens Marc van Gelderen, manager van het Business & Administration College.
Steeds meer scholen kiezen voor breed opleiden met het nieuwe kwalificatiedossier Business services. Maar dit hoeft niet de nieuwe norm te zijn. Dunja Monker neemt ons mee in de aanpak van ROC van Amsterdam. Zij werkt bij de afdeling Juridische dienstverlening.
Een belangrijke vraag die speelt onder docenten: hoe richten we het eerste leerjaar in op basis van het nieuwe KD?
Hoe komt persoonlijke gastvrijheid terug in het lesmateriaal van Tendens?