Voorpaginanieuws en vette krantenkop (Stentor, 23 april 2024): “Praktijkonderwijs waarschuwt voor daling van aanmeldingen leerlingen”. Verderop in de krant is […]
Opdrachtgestuurd Onderwijs: Uitdagende projecten waarin de beroepspraktijk centraal staat
Studenten binden en boeien binnen het onderwijs blijft een uitdaging: hoe doen andere scholen dat? In dit artikel lichten we […]
Op Sarphati naar logistiek student Valerie
Met haar 16 jaar is logistiek student Valerie Enter een van de jongsten uit haar klas, maar aan haar enthousiasme […]
Op Sarphati naar Kees van den Berg
Al ruim 10 jaar is Kees van den Berg werkzaam in het onderwijs. Eerst begonnen als economie docent op een […]
Het ontwikkelteam stelt zich verder voor…
Het nieuwe leermiddelenaanbod van Sarphati | Logistiek wordt ontwikkeld door een team van 20 ervaren ontwikkelaars en experts uit de […]
Keuzedeel Bezorgmedewerker
We zijn altijd en overal online. Dat zie je ook aan ons koopgedrag. Een toenemend aantal klanten bestelt en koopt […]
Het ontwikkelteam stelt zich verder voor…
Het nieuwe leermiddelenaanbod van Sarphati | Logistiek wordt ontwikkeld door een team van 20 ervaren ontwikkelaars en experts uit de […]
Nieuw kwalificatiedossier Ondernemer Handel: in het kort
Vanaf schooljaar 2023 is er een nieuw kwalificatiedossier, namelijk Ondernemer Handel. Het dossier is nog niet gereed, maar dit is wat wij weten.
5x oriënteren op onze methodes
Bij de zoektocht naar een nieuwe methode wil je als docent op een goede maar ook vrijblijvende manier kunnen oriënteren. Wij helpen je daar graag bij! Wij hebben onze oriëntatiemogelijkheden uitgebreid en deze voor je op een rij gezet. Bekijk […]
Hybride docenten: de haalbare oplossing voor het lerarentekort?
Je ziet ze steeds meer. Docenten die in het onderwijs werken en ook werkzaam zijn in het bedrijfsleven. Zijn deze hybride misschien de oplossing voor het toenemende lerarentekort?
De invloed van covid-19 op het onderwijs
Verslag van gesprekken met onderwijsinspecteurs Medio maart 2020 ging de eerste tijdelijke sluiting van onderwijsinstellingen in, door de maatregelen die verspreiding van het coronavirus covid-19 tegen moesten gaan. In alle onderwijssectoren werden online toepassingen ingericht, waardoor onderwijs op afstand kon […]