In november zijn we tijdens Lunch&Learn sessies in gesprek geweest met docenten facilitair van verschillende scholen over het nieuwe KD Facilitair. Het was ontzettend leuk om met elkaar in gesprek te zijn en ervaringen te delen. Verschillende aanwezige scholen zijn […]
Learning Blocks in Roadmap Office 365: compleet lesmateriaal op maat!
Office 365 is HOT, niet alleen binnen het onderwijs maar ook in het bedrijfsleven. In de sterk concurrerende arbeidsmarkt van vandaag wordt het steeds belangrijker om jezelf goed te profileren. Het beschikken over een set sterke Office-vaardigheden biedt niet alleen tijdwinst in je werkzaamheden maar vergroot ook je kans om eruit te […]
#followroadmap365: bepaal jouw route en geef kennis door!
Je bent een gedreven docent en wilt alles uit je studenten halen. Je wilt hen optimaal begeleiden en voorbereiden op de toekomst en de beroepspraktijk. Je wéét dat het gebruik van Office-applicaties een steeds grotere rol spelen in de beroepspraktijk en dat jouw kennis en vaardigheden op dit gebied ook je studenten een voorsprong geeft. Maar je […]
Vier manieren om breed opleiden vorm te geven
Bij niveau 2 is breed opleiden al behoorlijk ingeburgerd. Bij niveau 4 is het breed opleiden nog een terrein van zoeken en experimenteren. Dat leidt tot mooie dingen, maar ook verwarring en soms ook een Babylonische spraakverwarring. Heeft iedereen dezelfde definitie […]
De slaag-/zakregeling keuzedelen: Hoe zit dat in 2020 precies?
Donderdag 14 november jl. kwamen een aantal roc’s in Zwolle, op initiatief van Edu’Actief, tezamen voor een halfjaarlijkse keuzedelen intervisiebijeenkomst. Docenten wisselden in een positieve en enthousiaste sfeer hun ervaringen uit. Zoals wel vaker tijdens dit soort bijeenkomsten was examinering […]
The big five
Het materiaal van DigLin+ MVT is gebouwd op een aantal pijlers.De Olifant / De UitdagingHet materiaal is gemaakt om te werken met hoge verwachtingen. Doordat de student kan werken met bronnen kan hij vrij zelfstandig aan de slag om te […]
Impliciet en expliciet leren
Auteur: Jan Deutekom Waarom weten we dat we “dit huis” en “dat huis” horen te zeggen en dat “deze huis” en “die huis” fout zijn? We hebben dit impliciet geleerd omdat Nederlands onze moedertaal is. We hebben dat zo vaak […]