Bij niveau 2 is breed opleiden al behoorlijk ingeburgerd. Bij niveau 4 is het breed opleiden nog een terrein van zoeken en experimenteren. Dat leidt tot mooie dingen, maar ook verwarring en soms ook een Babylonische spraakverwarring. Heeft iedereen dezelfde definitie […]
De slaag-/zakregeling keuzedelen: Hoe zit dat in 2020 precies?
Donderdag 14 november jl. kwamen een aantal roc’s in Zwolle, op initiatief van Edu’Actief, tezamen voor een halfjaarlijkse keuzedelen intervisiebijeenkomst. Docenten wisselden in een positieve en enthousiaste sfeer hun ervaringen uit. Zoals wel vaker tijdens dit soort bijeenkomsten was examinering […]
The big five
Het materiaal van DigLin+ MVT is gebouwd op een aantal pijlers.De Olifant / De UitdagingHet materiaal is gemaakt om te werken met hoge verwachtingen. Doordat de student kan werken met bronnen kan hij vrij zelfstandig aan de slag om te […]
Impliciet en expliciet leren
Auteur: Jan Deutekom Waarom weten we dat we “dit huis” en “dat huis” horen te zeggen en dat “deze huis” en “die huis” fout zijn? We hebben dit impliciet geleerd omdat Nederlands onze moedertaal is. We hebben dat zo vaak […]
Digitale Bundel Keuzedelen
Onder het credo Kies-Click-Klaar is het aanbod keuzedelen uitgebreid met de digitale bundel keuzedelen. De aankoop van een bundel geeft digitale toegang tot alle ruim 100 beschikbare keuzedelen. Dus met één licentie alle keuzedelen digitaal tot tot je beschikking. De voordelen voor […]
Alternatieven voor Uitdaging: Mini-documentaire maken
Veel scholen maken gebruik van de Edu’Actief keuzedelen Mensen met niet-aangeboren hersenletsel, Ernstig meervoudige beperkingen en Ouder wordende mensen met een verstandelijke beperking. De drie hebben gemeen dat ze een certificaatkoppeling hebben, wat ze ook extra interessant maakt voor de Leven […]
Lancering DigLin MVT
Vrijdag 1 november 2019 lanceerde Edu’Actief de nieuwe methode voor moderne vreemde talen op de Landelijke studiedag van Levende Talen in Utrecht: DigLin MVT. De digitale route is gestart met de Diglin truck waarbij de student zelf aan het stuur […]