Leerlingen van mbo-scholen zijn in trek op de arbeidsmarkt. In 2014 werd in 36 procent van de vacatures een mbo’er gezocht, nu ligt dat percentage al op 52 procent. Inmiddels proberen werkgevers de mbo’ers al voor hun slagen weg te […]
![](https://boomberoepsonderwijs.nl/wp-content/uploads/2019/11/mbo_trap-560x350.png)
Leerlingen van mbo-scholen zijn in trek op de arbeidsmarkt. In 2014 werd in 36 procent van de vacatures een mbo’er gezocht, nu ligt dat percentage al op 52 procent. Inmiddels proberen werkgevers de mbo’ers al voor hun slagen weg te […]
Voor het nieuwe schooljaar hebben we de bestaande titels nagelopen op verschillende wetswijzigingen. Tijdens de volgende herdruk worden deze wijzigingen meegenomen. Hieronder zie je per dossier welke wetswijzigingen gewijzigd zijn en welke titels dit treffen. Voor maatschappelijke zorg en sociaal […]
De IPON Awards stimuleren het bedrijfsleven om producten te vernieuwen, te verbeteren en worden geïnitieerd rondom alle gebieden van ICT binnen het onderwijs. Een professionele en onafhankelijke jury beoordeelt innovaties op gebruik, originaliteit, ontwerp, toegankelijkheid en prijs. DigLin MVT werd […]
Er is al veel over gezegd en geschreven en vaak een gespreksonderwerp binnen veel MBO’s: de cross-over kwalificaties. De NRO (Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek) monitort en evalueert het experiment tot 31 juli 2025 en komt nu met een eerste tussenevaluatie. Hieruit blijkt dat mbo-scholen maar ook studenten over het algemeen positief zijn over het experiment. Het experiment cross-over kwalificaties geeft mbo’s de […]
Voor de 2e editie van StruX zijn er nieuwe titels en ISBN’s verschenen. Hiermee vervangen we een aantal StruX-titels uit de 1e editie. Je vindt hier het complete overzicht van alle nieuwe StruX-titels en welke titels uit de 1e editie […]
In totaal zijn er binnen DigLin MVT materiaal 45 verschillende soorten bronnen (of oefeningen). Bij Lezen worden er 12 bij vrijwel elke tekst gebruikt. In dit artikel bekijken we de bron: Maak een zin: spaties, hoofdletters en punten In de […]
Auteur Jan Deutekom In de klas Het werken in een klas kan met bronnen vele vormen aannemen. Ik zie klassen waarin groepjes cursisten (of de hele klas) met dezelfde tekst bezig zijn waardoor er overleg kan plaatsvinden tussen cursisten en […]
Net voor de kerstdagen informeerde minister Van Engelshoven (OCW) de Tweede Kamer middels een Kamerbrief over de veranderaanpak keuzedelen in het mbo. Door het verlagen van regels wil de minister de keuzedelen ‘nog meer tot hun recht laten komen.’ In dit artikel lees je een samenvatting van de […]
Auteur Jan van Deutekom DigLin MVT is een omgeving met bronnen. Er is geen vooraf vastgelegde route. Hoewel er een structuur en een indeling in het materiaal zit is er geen lineaire volgorde. De sturing zit dan ook niet in […]
In november zijn we tijdens Lunch&Learn sessies in gesprek geweest met docenten facilitair van verschillende scholen over het nieuwe KD Facilitair. Het was ontzettend leuk om met elkaar in gesprek te zijn en ervaringen te delen. Verschillende aanwezige scholen zijn […]